_ _

21 mai 2012

Despre arta,despre pictura

 Dragi vizitatori,in urma unor greseli de ortografie,am fost nevoit sa actualizez aceasta postare mai veche,aparand,azi,aici.

Deseori utilizata in pictura este,impartirea culorilor in calde(din care fac parte rosul,portocaliul,galbenul si verdele apropiat de galben) si culori reci(carora apartin verdele,albastrul si violetul cu tendinta spre albastru).Conform unor cercetari psihologice,s-a dovedit ca rosul produce o anumita iritare a sistemului nervos(la oameni si la animale).Albastrul,dimpotriva,produce un efect de linistire.Eu folosesc mult albastru in lucrarile mele,ultramarin,ceruleum.Rosul,portocaliul si galbenul sunt indeobste culorile flacarii,soarelui,
sangelui,focului,etc;verdele,albastrul si violetul sunt culorile intinderilor de apa,a frigului,umbrei,inserarii,etc.Mi se pare firesc ca senzatiile de culoare venite de la fenomene cu anumite insusiri termice,sa poarte in ele indicatiile determinantelor,iar culorile,sa readuca,sa provoace timbrul sufletesc incercat in fata acestor determinante.In pictura,dragi prieteni vizitatori se vorbeste de culori,de tonuri tipatoare si stridente;de tonuri inalte,joase,grave;de culori intensive,cand sunt intrebuintate asa cum sunt scoase din tub si cand sunt puse sa le sporeasca intensitatea prin raport cu culorile invecinate.;de tonalitate,cand se fac referiri la atmosfera generala a unui tablou(vesela,sumbra etc),sau la predominanta unei anumite coloratii cum ar fi verde,ruginiu etc.;de acorduri si disonante;de game(roz,gri,ocru etc.)dorindu-se prin aceasta sa se indice frecventa nuantelor formate din aceeasi culoare,sau din culori apartinand aceleasi familii.
Voi reveni nu inainte de a va intreba;recunoasteti autorul acestor doua tablouri extraordinare ?Am discutat despre el intr-una din postari.Impresiile pe care mi le-a provocat,m-au determinat sa am aceasta expresie:armonie si simfonie de culoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vă rog fiți atenți la cuvintele pe care urmează să le scrieți. Bunul simț este cel care trebuie să primeze si sunt sigur că așa veți face. Mulțumesc ! :-)
Please pay attention to the words that is going to write here. Common sense is the one that should be a priority and I`m sure you will. Thank you ! :-)

Protected by Copyscape