_ _

17 decembrie 2013

Frig, in stil romanesc

Profesorul Mihai Ignea, publica, intr-o maniera de remarcat, poezia de mai jos si eu apoi, comentez, intr-un fel, al meu, prin versuri...





E noapte şi 
e frig, compatrioţi,
E frig şi pentru vii
şi pentru morţi,
pentru bătrâni,
pentru săraci 
şi pentru hoţi
si pentru câinii 
care latră 
pe la porţi.
E ger, concetăţeni,
e ger,
au îngheţat 
de-o vreme
cele sfinte,
S-a spulberat
şi rugaciunea-n cer,
si a căzut 
în cioburi de cuvinte.
E ger, compatrioţi,
e ger,
Sunt trist, 
sunt singur şi
sunt sincer,
niciun nebun 
n-a mai urcat în cer,
n-a coborât de-acolo
nici un înger.
E ger, compatrioţi, 
e ger,
a dispărut de 
multă vreme gândul,
a îngheţat şi-a 
devenit de fier
si a umplut 
cu el întreg pământul.
E ger, compatrioţi,
e ger.




Pop, adica eu, am raspuns :




Nici sa gandesc,
nu pot,
darmite sa mai urc
acolo, Sus…
Mi-au inghetat
cuvintele 
si “cerneala”,
cu care scriu acum,
Cat fier si ger,
cati hoti
dar si saraci,
Cati vii si morti,
cu totii inghetati.
Cin` se-ncumeta
ca sa mai
urce-acolo?
Cate-un nebun,
dar si acela,
sta-n cumpana,
de-atata ”frig”,
care ne-ngheata
gandul.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vă rog fiți atenți la cuvintele pe care urmează să le scrieți. Bunul simț este cel care trebuie să primeze si sunt sigur că așa veți face. Mulțumesc ! :-)
Please pay attention to the words that is going to write here. Common sense is the one that should be a priority and I`m sure you will. Thank you ! :-)

Protected by Copyscape